Inline popup

Cyklus Hybatelé rezonance zve do Anežského kláštera na nadžánrovou Beatu Hlavenkovou

Nezaměnitelný autorský rukopis a žánrová svoboda - to jsou hlavní devízy klavíristky, skladatelky a umělkyně Beaty Hlavenkové, která v pondělí 4. února od 19.30 potěší návštěvníky Anežského kláštera. Sólový klavírní recitál této výrazné české muzikantky zazní v rámci koncertního cyklu Hybatelé rezonance a slibuje osobitou jiskrnou muziku, která jen tak nezhasne. „V koncertním programu představím svou současnou tvorbu, která nabídne nejen instrumentální kusy, ale i zhudebněné básně např. Bohuslava Reynka,“ říká o připravovaném recitálu autorka a dodává: „Provedu vás i hudbou z mých předchozích alb. Pokusím se vás vtáhnout do jiného světa. Za dar hudby, který mohu rozvíjet a podělit se o něj s vámi, jsem vděčná.“ Zpívající pianistka, skladatelka, aranžérka a producentka se ve své tvorbě opírá o hluboké povědomí o jazzu, moderní klasické hudbě, popu i písničkářství. Hlavní roli v Anežském klášteře bude hrát mistrovský nástroj C. Bechstein D282. Program ale nebude čistě klavírní, v některých skladbách se mohou posluchači těšit i na Beatin zpěv. Hudební pozvánka na II. klavírní recitál cyklu Hybatelé rezonance je ke zhlédnutí zde - www.youtube.com/watch?v=uppm7Da2GRs.

Beata Hlavenková má na svém kontě vlastní alba i prestižní hudební ceny, spolupracuje jak s českými, tak světovými muzikanty, skládá hudbu pro film a divadlo, aranžuje písně pro velký symfonický orchestr. V současné době má hodně napilno. V květnu Beatě vyjde nová autorská deska s názvem Sně pod hlavičkou Animal Music. Vedle své vlastní umělecké činnosti se aktivně věnuje uměleckému vzdělávání. Je jednou z mentorek stipendijního programu pro nadané žáky ZUŠ MenART, který po dobu jednoho roku pracuje s vybranými nadanými studenty. Poslední březnový víkend vstoupí Beata se svým autorským projektem Pišlické příběhy i na oblíbeném rodinném festivalu Struny dětem v divadle Minor.

Prodej vstupenek na koncert je k dispozici na webových stránkách projektu www.klavirnirecitaly.cz

Za koncertním cyklem Hybatelé rezonance stojí firma C. Bechstein ve spolupráci s Národní galerií Praha. Na dalších koncertech cyklu vystoupí Jan Bartoš nebo Ivo Kahánek.

Beata Hlavenková - Vystudovala skladbu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě, navázala třemi roky na Konzervatoři Jaroslava Ježka, studia dokončila v roce 2004 na University of Massachusetts v oboru kompozice, jazzová kompozice a aranžování. Velmi originální a dlouhodobé projekty vznikly ve spolupráci s Lenkou Dusilovou: jak Eternal Seekers (spolu s Clarinet Factory), tak dvě alba s Baromantikou. Paralelně se věnovala a věnuje spolupracím na různých projektech s osobnostmi, jako jsou Iva Bittová, Jiří Havelka, David Ondříček, David Koller, Vladivojna La Chia, VerTeDance a další. Své první autorské album Joy for Joel (2009) natočila v U.S.A., následovaly desky Theodoros (Anděl v kategorii jazz a blues), Scintilla a nejnověji Bethlehem, jež ukazuje, že Beata dokáže přinést zcela nový pohled i na tak tradiční materiál, jakým jsou vánoční koledy. K velice úspěšným CD patří též dvojalbum pro děti Pišlické příběhy ve spolupráci s autorem Filipem Rychlebským. Stálou součástí její hudební dráhy je od samého začátku i pedagogická činnost. Působí na New York University v Praze, dříve též na Konzervatoři Jaroslava Ježka a na JAMU v Brně, kde spolu s Patrikem Hlavenkou založili vůbec první vysokoškolská studia jazzové hudby v ČR.

Další z večerů Hybatelů rezonance bude patřit 8. dubna silné osobnosti mezi pianisty Janu Bartošovi, který je výrazným žákem Ivana Moravce. Charakterizuje ho technická virtuozita ve spojení s hlubokým přemýšlivým muzikantstvím. Jeho program ocení milovníci děl světových velikánů Schuberta i Beethovena.  Koncertní cyklus pak uzavře 10. června Ivo Kahánek. Svou technicky dokonalou a působivou interpretací si vybudoval nejen u tuzemského publika výjimečné postavení. V jeho podání zazní díla Johanna Sebastiana Bacha, Miroslava Kabeláče, Leoše Janáčka i Ludwiga Van Beethovena.

C. Bechstein

Od roku 1853, tedy již přes jedno a půl století, vyrábí C. Bechstein mistrovské nástroje, které jsou ztělesněním vynikající kvality, ušlechtilého zvuku a tónové barevnosti, schopné přenášet krásu velké klavírní éry i do našich časů. Filozofii C. Bechstein od počátků ovlivňovaly osobnosti, jako byli Hans von Bülow či Ferenc Liszt. Skladatelé a pianisté jako Richard Wagner, Claude Debussy, Richard Strauss, Alexandre Scriabin, Sergej Rachmaninov a mnozí další řadili nástroje C. Bechstein mezi své oblíbené. Později u klaviatury s korunkou a nápisem C. Bechstein často a rádi usedali také Svjatoslav Richter, Wilhelm Furtwängler, Leonard Bernstein, a také jazzové legendy Dave Brubeck či Duke Ellington. Dnešní pianisté Saleem Ashkar, Kit Armstrong, Abdel Rahman El Bacha, Michel Dalberto, Lucas Debargue, Benjamin Grosvenor, Cyprien Katsaris, Konstantin Lifschitz a mnoho dalších koncertují či nahrávají na koncertních křídlech C. Bechstein.

 

Společnost dodnes pokračuje ve své slavné tradici ruční výroby, synergicky využívající současné nejmodernější technologie. Nástroje značek C. Bechstein navíc pocházejí výhradně z Evropy, z tradičního německého závodu v saském Seifhennersdorfu. Pianina a klavíry značky W. Hoffmann vznikají v dceřiné firmě C. Bechstein Europe ve východočeském Hradci Králové, v jednom z nejmodernějších evropských manufakturních závodů. Nástroje C. Bechstein dnes zdobí Královskou akademii v Londýně, konzervatoř National supérieur de musique et de danse v Paříži, Academia Nazionale di Santa Cecilia v Římě či sál Berlínské filharmonie.

 

Zveřejněno: 27/02/2019



Comments (0)